Все категории

Условия использования

Prezentul document reglementează termenii și condițiile de utilizare a site-ului www.smarti.md și toate condițiile de achiziționare a produselor și a serviciilor comercializate prin intermediul site-ului nostru. Politica de confidențialitate, de retur și orice alte documente constituie cuprinsul acestui document, numit în continuare “Termeni și condiții”. Accesarea și/sau utilizarea site-ului www.smarti.md de către dumneavoastră constituie ACCEPTAREA prezentelor condiții și vă obligă la respectarea acestora. Vînzătorul își rezervă dreptul de a modifica în orice moment Termenii și Condițiile. Orice modificari aduse Termenilor și Conditiilor vor intra în vigoare numai pentru comenzile noi, înregistrate după publicarea modificărilor respective pe acest site.

Recomandăm citirea cu atenție a prezentelor Termeni și Condiții. Acest site este dedicat utilizării de către persoanele fizice și juridice care fac comenzi de produse și/sau servicii.


1. Dispozitii generale 

1.1. La accesarea și/sau utilizarea site-ului www.smarti.md, înregistrarea comenzii în magazinul online, Clientul accepta Termenii și Condițiile de vînzare a produselor (în continuare – Termeni și Condiții) prezentate mai jos.

1.2. Termeni și Condiții, precum și informația despre produsele afișate pe site sunt oferte publice, în conformitate cu articolul 1161 din Codul Civil al Republicii Moldova și a Legii nr. 284 privind Comertul Electronic. Cumparatorul, după ce a luat cunostinta cu textul acestor condiții de vînzare, le acceptă prin bifarea alineatului "Am luat cunostinta cu termenii și condițiile de vînzare pe site-ul smarti.md".

1.3. Relatiile dintre client și vînzător sunt stabilite în baza Legii nr. 105 din 13.03.2003 cu privire la Protecția drepturilor consumatorului, și altor acte normative adoptate în conformitate cu acestea.

1.4. Vînzătorul îşi rezervă dreptul de a modifica în mod unilateral prevederile prezentului document, inclusiv de a înceta / suspenda activitatea Magazinului online pentru o anumită perioadă de timp.

1.5. Întregul conținut din magazinul online - imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafică web, scripturi, programe și alte date - este proprietatea Companiei Smarti Computer SRL și a furnizorilor săi și este apărat de Legea pentru protecția drepturilor de autor și de legile privind proprietatea intelectuală și industrială. Utilizarea acestora, cât și a elementelor distinctive, a mărcilor „smarti” sau ale partenerilor săi existente pe Site se vor pedepsi conform legislației în vigoare.

1.6. Imaginile produselor sunt prezentate cu titlu de exemplu, iar produsele livrate pot diferi de imagini în orice mod (culoare, accesorii, aspect etc.). Vînzătorul și furnizorii săi își rezervă dreptul să modifice specificațiile tehnice ale produselor descrise pe Site fără o notificare prealabilă.

1.7. Vînzătorul își rezervă dreptul de a refuza accesul unor utilizatori la Site, cît și de a restricționa procesarea sau livrarea unei comenzi în cazul în care există suspiciuni de fraudă din partea utilizatorilor sau dacă aceștia aduc prejudicii intereselor companiei.

1.8. Produsele sunt oferite după cum sunt prezentate pe Site și în limita stocului disponibil. Vînzătorul nu poate garanta disponibilitatea în stoc a tuturor produselor prezentate.


 2. Noțiuni utilizate în prezentul document 

2.1. Client – orice persoana fizica sau juridica, care intenționează să procure sau a procurat, intenționează să beneficieze sau a beneficiat de produsele sau serviciile magazinului online  - www.smarti.md.

2.2. Vanzator – Smarti Computer SRL

2.3. Magazin online - site, spațiu de comert electronic, care este deținut de vanzător și are adresa Internet www.smarti.md.

2.4. Produs – orice bun, echipament sau dispozitiv comercializat prin intermediul magazinului online.

2.5. Termen de garanţie – perioadă de timp, stabilită de lege sau declarată, care curge de la data livrării produsului, serviciului şi în cadrul căreia vânzătorul, prestatorul sau producătorul se angajează faţă de Client, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de a înlocui, de a repara sau întreține produsul cumpărat, serviciul prestat ori de a se ocupa de produse, servicii în orice mod, de a restitui preţul plătit dacă acestea nu corespund condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă .

2.6. Comanda – înregistrarea cererii pentru procurarea bunurilor și serviciilor, în conformitate cu lista de produse oferite pe site.

2.7. Serviciu de livrare – serviciul, care ofera prestarea servicilor de livrare a comenzilor către clienti.


3.Înregistrarea comenzii 

3.1. Comanda clientului poate fi preluată în următoarele moduri: prin telefon sau înregistrată de către client pe site.

3.2. La înregistrarea comenzii, clientul trebuie să specifice următoarea informație: numele și prenumele Clientului sau a destinatarului comenzii, adresa de livrare a comenzii, telefonul de contact, e-mail.

3.3. După înregistrarea comenzii, clientului i se ofera informația privind data preconizată, de transmitere a comenzii de către Serviciul de livrare. Data specificată depinde de disponibilitatea produselor comandate la depozit și timpul necesar pentru prelucrarea comenzii.

3.4. În cazul lipsei produsului comandat la depozit, vînzătorul are dreptul de a anula comanda și de a informa clientul prin trimiterea unui e-mail la adresa specificată, sau prin telefon.

3.5. În cazul anulării Comenzii preplătite, costul produsului anulat este returnat către client prin modul în care a fost inițial produsă achitarea.

3.6. Vînzătorul are dreptul de a refuza înregistrarea comenzii, în cazul în care Clientul a făcut deja comanda de 3 sau mai multe unități, pe care le-a refuzat anterior sau returnat, iar produsele fiind de calitate corespunzătoare.  

3.7.Vînzătorul nu este responsabil pentru exactitatea și corectitudinea informațiilor furnizate de client în timpul înregistrării comenzii sau pe Site.

3.8. Toate materialele informative afișate pe site, au caracter consultativ și nu pot transmite în totalitate informația exactă despre proprietățile și caracteristicile mărfurilor, inclusiv culoarea, mărimea și forma. În cazul cînd clientul are neclarități privind proprietățile și caracteristicile produselor, înainte de a înregistra comanda, poate contacta Serviciul de informații la numărul de telefon (022) 800808.


4. Livrarea 

4.1. Metodele de livrare a produselor sunt menționate pe site.

4.2. Vînzătorul va face tot posibilul pentru a respecta condițiile de livrare specificate pe site, cu toate acestea, sunt posibile eventualele întîrzieri de livrare, care pot apărea din cauza unor circumstante neprevăzute (traficul aglomerat, condițiilor meteorologice, sarbatorilor de stat ș.a.), și nu din vina vînzătorului.

4.3. Riscul de pierdere accidentală sau deteriorare a produsului se transmite clientului din momentul cînd acesta primește produsul și semnează în documentele care confirmă livrarea.

4.4. Costul de transport este calculat individual pentru fiecare comandă, în funcție de zona și metoda de livrare, metoda de achitare și este specificat la înregistrarea comenzii pe site.

4.5. În momentul livrării, produsul este transmis clientului sau persoanei denumite în calitate de destinatar al comenzii. Dacă persoana este incapabila să primească produsul, care trebuie sa fie achitat în numerar, produsul se transmite persoanei care este gata să dea detalii cu privire la comanda (numarul de origine si / sau numele complet al destinatarului) și să achite complet comanda către persoana care efectuează livrarea.

4.6. La primirea comenzii, clientul trebuie să verifice aspectul exterior și ambalajul produsului, numărul de produse în comanda și integritatea acesteia.

4.7. În cazul depistării în comanda livrată, a produselor ce nu corespund comenzii, Clientul are dreptul de a refuza comanda și de a cere înlocuirea produsului conform sortimentului comandat, sau de a cere restituirea banilor achitați pentru produs .

4.8. La prezentarea de către curier a coletului, cumpărătorul este obligat să semneze actele de primire-predare şi să achite contravaloarea acestuia, dacă achitarea n-a avut loc. Ulterior, cumpărătorul poate desigila cutia şi verifica produsul.

4.9. Pentru fiecare comandă se acceptă doar o singură adresă de livrare.


5. Achitarea comenzii 

5.1. Prețul produsului este indicat pe site. În cazul specificării incorecte a prețului produsului comandat de Client, vînzătorul în cel mai scurt timp va contacta clientul, pentru a confirma comanda după corectarea prețului sau pentru a anula comanda. În cazul dacă contactarea clientului nu este posibilă, aceasta comandă se consideră anulată.

5.2. Prețul produsului poate fi modificat unilateral de către vînzător.

5.3. Metodele de achitare a produselor sunt menționate pe site, în rubrica "Plata și Livrare". Metoda de plată convenită se consideră metoda aleasă de client, din toate metodele de achitare disponibile, la momentul efectuarii comenzii.

5.4. În cazul produselor preplătite, comanda este acceptată pentru procesare, numai după ce banii sunt încasați de la Client în contul Vînzătorului. Produsul nu este rezervat la efectuarea comenzii, iar vînzătorul nu poate garanta disponibilitatea lui la depozit.

5.5. În cazul achitării produsului cu cardul bancar, autentificarea operatiunii se efectueaza de către bancă. Dacă banca are motive să creadă ca operațiunea are caracter fraudulos, ea are dreptul să refuze această operațiune.

5.6. Condițiile de achitare a comenzilor prin intermediul sistemelor de plați electronice sunt indicate pe site.

5.7. Comisioanele percepute de la Consumator sau Cumpărător pentru tranzacția de achitare electronica a contravalorii produselor și/sau serviciilor reprezintă o voință a consumatorului sau cumpărătorului și sunt convenite între utilizatorul serviciilor de plată și prestatorul de servicii de plată și se limitează la acoperirea costurilor reale ale prestatorului de servicii de plată.

5.7.1. Consumatorul sau cumpărătorul este în drept să refuze tranzacția de achitare electronică a contravalorii produselor și/sau serviciilor cu comisoanele aferente prin optarea altei modalități de achitare din rubrica „Plata și Livrare”.

5.7.2. În temeiul prevederilor art. 38 alin. (1) lit. c) al Legii nr. 114 din 18.05.2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronică, toate comisioanele pe care utilizatorul serviciilor de plată trebuie să le plătească prestatorului său de servicii de plată, cu specificarea, după caz, a sumelor tuturor comisioanelor după tip și valoare.

5.7.3. Restituirea contravalorii produselor și serviciilor utilizînd aceeași modalitate de recepție a mijloacelor financiare implică încasarea unui comison de revocare în valoarea acelui comision perceput pentru achitarea serviciilor și produselor.


6. Returnarea produselor 

6.1. Returnarea produsului de calitate corespunzătoare.

6.1.1. Clientul are dreptul de a refuza produsul comandat în orice moment, înainte de primirea  acestuia și după primirea mărfurilor – în termen de 14 zile, cu excepția zilei de cumpărare. Returnarea produsului de calitate corespunzătoare este posibilă în cazul dacă se păstrează aspectul exterior, proprietățile de consum, precum și un document, care confirmă faptul și condițiile de cumpărare a acestui produs.

6.1.2.Clientul este obligat să returneze produsele în aceleași condiții în care au fost primite, în ambalajul original, nedeteriorat şi cu toate accesoriile incluse, inclusiv cu toate conturile personale dezactivate, după caz (ex: Apple iCloud Find my iPhone, Samsung Android Factory Reset Protection, Blackberry Protect etc.), întrucât având aceste setări active produsele respective nu mai pot fi folosite.

6.1.3. Clientul nu are dreptul de a refuza produsul de calitate corespunzătoare, cu proprietăți individuale specifice, în cazul în care produsul specificat poate fi folosit doar de către client.

6.1.4. În caz că clientul refuza podusul în conformitate cu p. 7.1.1., vânzătorul îi returnează suma achitată pentru produsul returnat, cu excepția costului de livrare, nu mai tarziu de 15 zile de la data primirii de către vânzător a cererii scrise de la cumpărător.

6.1.5. În termen de 14 zile de la primirea comenzii, în afară de ziua de cumpărare, Clientul are dreptul de a schimba produsul de calitate corespunzătoare cu un alt produs similar, numai în cazul daca acest produs nu-i convine clientului după formă, dimensiuni, stil, culoare sau dotare tehnică. Clientul nu poate schimba produsul de calitate corespunzătoare, care este specificat în Lista de produse nealimentare de bună calitate, care nu pot fi returnate sau schimbate, aprobat de Legea nr. 105 din 13.03.2003 cu privire la Protecția Consumatorului.

6.1.6. Dacă la momentul adresării Clientului, produsul similar nu este în stoc, Clientul are dreptul de a respinge comanda și de a solicita returnarea sumei achitate pentru produs. Vânzătorul trebuie să ramburseze suma de bani achitată pentru produsul returnat în termen de 15 zile de la data de returnare a marfii.

6.1.7. Clientul va suporta toate costurile directe legate de returnarea produselor .

6.2. Returnarea produsului de calitate necorespunzatoare 

6.2.1. Clientul poate returna produsul de calitate necorespunzatoare vânzătorul sau producătorului și are dreptul de a cere eliminarea defectelor produsului sau dacă acest lucru este imposibil atunci are dreptul de a cere schimbarea produsului.

6.3. Rambursarea banilor achitați 

6.3.1. Suma de bani achitată se returnează clientului în același mod, în care a fost efectuată plata pentru produs.

6.3.2. Vânzătorul returneaza suma achitată pentru produsul returnat, cu excepția costului de livrare, nu mai tîrziu de 15 zile de la data primirii de către vânzător a cererii scrise din partea clientului.


7. Limitarea Răspunderii

7.1. Vînzătorul nu răspunde pentru prejudiciile create, din cauzuri ce exclud culpa sa, de nefuncţionarea magazinului online precum şi pentru cele rezultând din imposibilitatea accesării paginilor magazinului online (ex. defecţiuni la reţeaua de internet, defecţiunii tehnice a paginilor magazinului online etc.).


8. Forța majoră

8.1. Forţa majoră, (eveniment imprevizibil, incontrolabil şi inevitabil ce afectează derularea contractului), exonerează de răspundere partea care o invocă.


9. Altele 

9.1. Relațiile dintre Client și Vânzător se reglementează în conformitate cu legislația în vigoare a Republicii Moldova.

9.2. În cazul apariției unor intrebări sau plângeri din partea Clientului, poate să contacteze Serviciul clienți la numarul de telefon (022) 800 808 sau să trimită o scrisoare prin e-mail: info@smarti.md. Părțile vor încerca să rezolve toate litigiile apărute prin negocieri, iar în cazul incapacitații de a ajunge la un comun acord, disputa va fi transmisă în instanța de judecată, în conformitate cu Legislația RM.

9.3. Recunoașterea de către instanța de judecată a invalidității oricărei prevederi a acestor Termeni și condiții, nu presupune nulitatea celorlalte prevederi.

9.4. Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare, care nu pot fi schimbate cu un produs similar conform Legii cu privire la protecţia drepturilor consumatorilor , Anexa , sunt:

1. Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite).

2. Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).

3. Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).

4. Articole de parfumerie şi cosmetică.

5. Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lînă şi tip lînă, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.).

6. Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi).

7. Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.).

8. Produse şi materiale din mase polimerice ce au contact cu produsele alimentare, inclusiv cele jetabile (veselă şi accesorii pentru servitul mesei şi bucătărie), ambalaje, articole pentru păstrarea şi transportarea alimentelor (canistre, bidoane, butelii, butoaie).

9. Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.

10. Mobilă de menire socială (garnituri şi seturi).

11. Autoturisme şi articole moto-velo, remorci şi agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrărilor agricole, nave pentru plimbări şi alte mijloace de transport naval de menire socială.

12. Mărfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sînt stabilite termene de garanţie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul şi multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe şi mobile) şi de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente şi utilaje ce funcţionează cu gaze şi dispozitivele acestora).

13. Articole pentru profilaxia şi tratamentul unor boli în condiţii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sănătăţii publice şi pentru igienă din metal, cauciuc, textile şi alte materiale, instrumente, dispozitive şi aparate medicale, remedii pentru igiena cavităţii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, preparate farmaceutice).

14. Jucării.

 

Politica de confidențialitate 

1. La înregistrarea comenzii pe site-ul www.smarti.md, Clientul oferă următoarea informație: numele, prenumele, adresa de livrare, adresa de e-mail, numarul de telefon.

2. Oferind informatia personala site-ului, Clientul accepta prelucrarea acesteia de către Vânzător, inclusiv pentru promovarea produselor și serviciilor site-ului.

3. Clientul trebuie să fie conștient de faptul că toata informația oferită pentru implementarea acestui serviciu nu va fi divulgată persoanelor sau site-urilor neautorizate. Excepție poate fi oferirea informației personale la cererea organelor competente ale Republicii Moldova sau la solicitarea instantei de judecată. Vânzătorul este responsabil pentru menținerea confidentialitatii informațiilor personale a Clientului. Clientul este obligat să furnizeze informații fiabile. În cazul în care clientul oferă informații incorecte, vânzătorul nu este responsabil pentru informația dată și consecințele posibile.

4. Folosirea cookie-urilor

4.1. Vânzătorul are dreptul de a utiliza metoda "cookies". Noi folosim "cookies" pentru a colecta anumite informații despre Client și pentru a urmări vizitele site-ul nostru. Site-urile folosesc des această metoda pentru a îmbunătăți identificarea utilizatorilor lor." Cookies "reprezinta o cantitate mică de informație, care este trimisă de browser-ul Clientului și se depozitează pe hard disc-ul computerului. Acestea se transmit în momentul cînd Clientul vizitează site-ul nostru prin intermediul unui calculator. Dacă Clientul nu elimina "cookies", de fiecare dată cînd utilizează acelasi computer pentru a accesa site-ul nostru, serverul va fi anunțat de vizita sa, iar noi putem colecta informații statistice despre activitățile Clientului pe site.

5. Măsuri de securitate

Noi folosim măsuri de securitate comerciale pentru a preveni accesul neautorizat, menținerea exactității datelor și pentru asigurarea utilizării corecte a informației de pe site. Transmiterea datelor pe internet sau prin reteaua wireless nu poate fi protejată în totalitate. Prin urmare, la fel ca alte companii, noi nu putem garanta securitatea informației pe care o ofera Clientul, astfel, el va face acest lucru pe propria răspundere.